Вправа
на розвиток слухової вербальної пам'яті
Батькам
пропонується зачитати дитині список із 12 не пов'язаних між собою слів:
Гора, голка,
троянда, кішка, годинник, пальто, книга, вікно, пилка, правда, нога, ваза.
Дитина записує
або відтворює усно те, що запам'ятала.
Вправу можна
модифікувати, запропонувавши дитині 12 слів, які мають різне емоційне
забарвлення: канікули, радість, вікно, дерево, парта, війна, крейда, сміх, горе,
бійка, сонце, кров.
Батьки
визначають кількість відтворених слів та їх емоційне забарвлення, що може бути
додатковою інформацією про емоційний стан дитини.
Вправа
на розвиток асоціативної пам 'яті
Батьки зачитують
дитині 12 слів і просять її уявити собі образ, пов'язаний із кожним словом.
Завдання дитини — створити в уяві деякий ланцюжок подій, де кожен наступний
образ, пов'язаний зі словом, мав би зв'язок із попереднім. Бажано, щоб
утворилось оповідання чи маленька історія.
Набори слів:
дерево, верблюд, повітря, квітка, майданчик, краватка, кіно, справедливість,
директор, камінь, ключ, терези.
Вправи
на розвиток мислення
Саме в цей
період здійснюється перехід від наочно-образного, конкретного мислення,
притаманного дошкільнятам, до понятійного, науково-теоретичного мислення.
Конкретність мислення шестиліток виявляється передусім у тому, що під час
розв'язання мислительної задачі вони виходять з означених словами конкретних
предметів, їх зображень або уявлень (котики, зайчики, цукерки, а не 1,2, 3).
Немає коментарів:
Дописати коментар